Zasto volim pse tako puno?

21:58







Psi su mi još od malena bili jako interesantna bića, kao mala bih na ulici pritrčala svakom psu, bez razmišljanja. Imala sam sreću da me nijedan pas nije ujeo do moje 8 godine. U osmoj godini me je napao pas, međutim nakon tog incidenta sam shvatila kako psi razmišljaju, ne može svaki pas da bude druželjubiv. To je prva stvar koju bih želela da pojasnim svima koji se plaše pasa.
Drželjubivost psa zavisi od načina na koji je on odgojen, ne trebate da očekujete da kada priđete uličnom psu on vam uzvrati lizanjem ruke. Ulični psi nisu navikli na maženje i paženje. Većina ljudi ih odbacuje ili šutira. Totalno neopravdano. Zamolila bih sve vas da pre nego što pomazite uličnog psa ne poletite prema njemu kao prema vašem psu, ipak on nije navikao na to. Već uličnom psu pridjite sasvim polako i mirno. Ne jurite, ne žurite. Nežno mu priđite i biće sve u redu, obećavam vam.
Takođe mnoge rase pasa (haskiji naročito, znam iz iskustva) se jako teško privikavaju na novu sredi, pa zato ponekad postaju agresivni, što je sušta suprotnost njihovog karaktera.

Mali psi (naročito maltezeri i pomernci) se raduju ljudima po osećaju. Znajte da pas neće svakom čoveku jednakom druželjubivošću uzvratiti. Pas možda nema čulo govora ali ubedljivo ima neki poseban osećaj za ljude. Naravno da psi mogu osetiti strah, te se stoga i oni sami plaše vas, mogu osetiti bes,ljutnju, a takođe mogu osetiti dobrog čoveka.
U mojoj ulici postoji pas koga sam se oduvek jako plašila, opravdano lajao je na mene uvek, međutim kada sam ukapirala kako on razmišlja prestala sam ga se bojati i jednostavno je i on tada prestao da laje na mene.

Ko me prati na instagram profilu mojih pasa (milicaas_dogs) zna za kerušu koju je neko ostvio na ulici i čije smo mladunce ja i jedna žena spasile od gladi (nažalost štenićak ih je sve ubio jer nisu na vreme vakcinisani). Naime ta keruša Megi je jedan tip psa koji je toliko druželjubiv i umiljat, bukvalno prilazi svakom i kao mače se umiljava. Zbog toga je obožavam, ali imam strah da je neko ne otruje.

Moje pse Nedu, Fifi i novu članicu porodice, Bleki (Blekicu) već znate. Ok možda Blekicu i ne baš ali ovako: Neda se okotila i imala šest kučeta, 2 su uginula, ostale sam udomila, Bleki je ostala, toliko.
Nedu sam pre pet godina udomila, zapravo uzela od čoveka koji više nije bio u stanju da je čuva, Fifi sam dobila prošle godine za rodjendan. Nisam pobornik kupovanja pasa ali imala sam želju da imam maltezera.
Zar nije preslatko?

Još pre 8 godina kada sam na rukama donela malu crnu čupavicu (zvala se Fifi) moja ljubav prema psima je rasla.
Nakon toga dobila sam haskija (Maxa, kog sam jahala , bila sam jako mala), na žalost bio je jako star pa je uhinuo. Jednog dana iznenada je počeo da pada grad, tata i ja samo se vrćali od nekud i moja Fifi je uletela pod kola. Vrištala sam u tom trenutku, nedeljama kasnije sam bila tužna. Dok jednog dana jedna žena kojoj smo dali Fifino mladunče nije rekla da će mi ga rado vratiti, tada sam bila jako srećna jer je on bio oličenje Fifi, identičan, i onda posle 3 godine otrovan je dan pre mog rodjendana, medjutim mama je to krila od mene ali sam saznala. Tada sam vraćajući se iz škole videla Nedu, jasno je bilo ko dan da je to moj pas.

Definitivno više nikada neću dozvoliti da bilo ko ko otruje bilo kog psa prodje nekažnjeno, jer taj pas je možda nekome sve, a tebe možda boli uvo za to.

Da li ste se ikada zapitali zašto je voda u fontanama uvek bez žabokrečine i drugih prljavština. Razmislite, zbog hemikali koje se u tu vodu stavljaju. Lično sam bila svedok kada opas na gradkom trgu pije vodu iz fontane. Pogodite šta, nikada ga posle toga nisam videla.
Takođe, u gradovima i selima, se psi truju, niko njih ne udomljava, truju se jer nema para za sterilizaciju. 

Da li je to humano? Da li je 
to ljudski i ispravno?

Mogu li ti ljudi da shvate da ubijaju nevina bića, a da nikoga nisu pitali, možda je neko želeo da da dobrovoljni prilog za sterilizaciju. Kada bi to postojalo kao opcija, koliko vas bi dalo novac? Molim vas napišite mi u komenterima šta vi mislite o tome.






Nadam se da sam vam napokon odgovorila na pitanje zašto volim pse, i šta sam u stanju da preduzmem za njih jer mislim da to zaslužuju, šta vi mislite?

Više o mojim psima, i dnevne vlogove možete da nađete na instagram profilu milicaas_dogs.

You Might Also Like

2 коментара